Amikor munkahelyváltáson gondolkodunk, vagy újonnan végzett egyetemistaként munkát keresünk, akkor az első lépésben az álláshirdetések kínálatát lapozzuk. Ám, akár álláskeresők, akár állás kínálok legyünk, tisztában kell lennünk azzal, hogy milyen egy jó álláshirdetés. Az munkáltató cég figyelembe kell vegye, hogy a munkaerő érték, ilyen értelemben az álláshirdetések nem tükrözhetik, azt, hogy a cég által felkínált munka a munkavállalónak egyfajta szívesség. Ebből a megközelítésből olyan hirdetésre van szükség, amiről érződik, hogy a cég a munkaerőt értéknek tartja. Továbbá azzal is tisztában van, hogy a cég alkalmazottai nélkül nem tudna fennmaradni, éppen ezért meg is becsüli őket. Ha a munkavállaló a sorok mögött érzi mindezt, akkor nagyobb esély van arra, hogy az adott cég álláshirdetésére jelentkezzen.
Így lehetőség adódik a cégnek, hogy hozzáférjen egy jó munkaerőhöz, valamint a munkavállalónak is, hogy egy stabil, megbízható állást töltsön be. Lényegében a jó álláshirdetések mentesek a közhelyektől, konkrétumokat tartalmaznak, és megjelenik az elvárások mellett az is, hogy mit tudnak cserébe nyújtani. A cégnek is éppen olyan mértékben kell eladnia magát, mint a munkavállalónak és ezt az álláshirdetések által teheti meg. A cégeknek el kell hitetnünk, hogy érdemes nálunk dolgozni, hogy a munkavállalóknak megéri nálunk kamatoztatni a tudásukat, szakmai téren fejlődést biztosítanak, a továbblépés lehetőségét előnybe részesítik. Összegezve a jó álláshirdetések elkészítése és megírása a cég szempontjából éppen olyan fontos, mint a jó CV megírása a munkavállaló részéről.