Az elmúlt évtizedekben zajló digitális forradalomnak köszönhetően az emberek hozzászoktak, hogy egy gyors Google-kereséssel bármire rátalálhatnak az interneten. Ezt a trendet volt kénytelen követni a marketing is, ami az ügyfelek szokásaival együtt digitalizálódott. Vonatkozik azokra az ügyfelekre, azaz pontosabban páciensekre is, akik a közelben szeretnének orvosokat és más egészségügyi szakembereket találni saját maguk, vagy családtagjaik részére.
Ez a digitális hozzáállás teszi olyan fontossá a keresőoptimalizálást minden orvos számára. A keresőoptimalizálás (röviden „SEO”) lényege, hogy ideális pácienseid közül minél többen rátaláljanak praxisodra, amikor a Google-t, vagy más keresőmotorokat használják. Íme néhány konkrét ok arra, hogy miért van szüksége a te praxisodnak is SEO-ra!
Láthatóbbá teszi webhelyedet
Az emberek manapság szinte vakon bíznak a Google-ban. Tudják, hogy az első 2-3 találat között jó eséllyel megoldást találnak problémáikra, ezért sokan még az első találati oldal aljáig sem görgetnek le. Ha pedig nem találják, amit keresnek, előbb fogalmazzák át a keresésüket, minthogy átlépjenek a második találati oldalra.
Ha praxisod több releváns keresésre is az első találatok között jelenik meg a Google-on, akkor már ezzel elérheted leendő pácienseid megelőlegezett bizalmát. Valahányszor egy felhasználó beír egy kulcsszót a keresőbe, tudat alatt ugyan, de automatikusan hitelesebbnek tekinti azokat a webhelyeket, amik magasabb pozíciókban jelennek meg.
Új forgalmat vonz webhelyedre
Orvosi webhelyed csak akkor ér majd bármit is, ha rendszeresen érkeznek rá új lehetséges páciensek. Ez a SEO elsődleges célja: forgalmat terelni webhelyedre a Google első találati oldaláról. Ezek lesznek azok a felhasználók, akik érdeklődnek praxisod iránt, és tudni szeretnék, hogy mit nyújthatsz nekik, vagy, hogy hogyan vehetik fel veled a kapcsolatot.
Minél több látogató érkezik webhelyedre, annál valószínűbb, hogy több lehetséges páciensed is ott lesz közöttük.
Költséghatékonyabb megoldás
A keresőoptimalizálás sokkal gazdaságosabb marketingmódszer, mint például a fizetett hirdetések, amelyek gyakran nem térülnek meg kedvezően. A SEO nem csak új, érdeklődő pácienseket segít bevonzani praxisod számára, hanem sokkal olcsóbban is teszi ezt, a fizetett alternatívákhoz képest.
Az olcsót azonban nem szabad összekeverni a „rossz minőségűvel”. A SEO pont, hogy olyan látogatókat vonz webhelyedre, akiknek valamilyen orvosi ellátásra lehet szükségük, így jobban is érdeklődnek majd az iránt, amit kínálsz.
A SEO egy másik előnye a fizetett reklámokkal szemben, hogy rengetegen használnak manapság hirdetésblokkolókat, amik lényegében teljesen hatástalanítják ezeket. A SEO úgymond „immunis” erre a jelenségre.
Kedvező megtérüléseket kínál
A fentiek alapján ez bizonyára már nem lep meg. A SEO kifejezetten olyan felhasználókat vonz praxisod webhelyére, akik jó eséllyel leendő pácienseid, ezért szinte az összes látogatóban ott van a lehetőség arra, hogy fizető ügyfeleddé váljon.
Fontos észben tartani, hogy míg a hirdetések rövid-, a SEO hosszútávú bevételforrást kínál, ugyanis eredményei nem egyik pillanatról a másikra látszódnak, hanem egy hosszabb idősávban fejtik ki a hatásukat.