A vállalkozások weboldalainak legnagyobb része elsősorban értékesíteni akar, ez csak természetes. Azonban ritkán történik az meg, hogy valamit (főleg egy nagyobb dolgot) első látásra vagy hallásra megvásárolnánk. Közismert tévedés, hogy a TV-s reklámok nagyban hatástalanok az emberekre, mert kevesen indulnak rögtön el a boltba péntek este, munka után, ha egy új mosószert látnak a képernyőn.
Az értékesítés feladata nem kell, hogy ilyen lényegre törő legyen, sőt. A legtöbb esetben a finom, apró lépésekkel eljutás a célhoz sokkal kifizetődőbb. A folyamat sokszor ismerkedéssel, bizonyos szempontból barátkozással, a bizalom felépítésével kezdődik a potenciális vásárló és a terméket / szolgáltatást kínáló vagy forgalmazó vállalkozás, brand között. Mindennek rengeteg része van: a viszonylag jól ismert keresőptimalizálás (angol rövidítéssel és szakzsargonban SEO, search engine optimization) mellett keresőmarketing (pl. marketing csali), célzott tartalomépítés, linképítés és az online marketing több más fajtája és része is.
Természetesen a keresőoptimalizálás folyamata csak akkor indulhat el, ha elkészült egy lehetőleg profi honlap: érdemes a weboldal készítés egyáltalán nem egyszerű feladatát szintén profikra bízni. Weboldal készítés után segít a SEOzseni: online keresőoptimalizálás és SEO webalkalmazás, amivel a kulcsszavakat megkereshetjük és ellenőrizhetjük. Ha nagyon egyszerűen akarunk fogalmazni, a weboldalad olyan, mint a fizikai valóságban az üzlethelyiséged: szükség van dizájnra, kialakításra, hirdetésekre, takarításra (persze az online világban nem seprűvel és lapáttal) stb. Az ott található szövegek, képek, videók, a technikai háttér mind kihatással van arra, hogy egy látogatás / kattintás végül sikeres értékesítésben vagy anélkül ér majd véget.
Ez mind az online marketing része, de mindebből a keresőoptimalizálás része elsősorban az, hogy hányan, milyen kulcsszavak keresésével, milyen gyakran találják meg a honlapodat. Ha például egy webshopról vagy szó, amely egész Magyarországon értékesít (vagy akár más európai országokban is), akkor érdemes olyan kulcsszavakkal operálni, amelyek az ország bármelyik pontján felbukkannak, míg egy barcsi autójavító műhelynek valószínűleg nem különösebb célja Miskolc környéki potenciális vevőkre „utazni”. A kulcszszavas keresés, majd a keresőoptimalizálás szakmájának sok trükkje (többek között a linképítés) segít abban, hogy kis befektetéssel is olyan nagy eredményeket érj el, mint a „nagyok”.
Mivel az online világ egyre inkább előtérbe helyeződik és a koncentrálóképesség időtartama egyre csökken (köszi, közösségi média), egyre fontosabbá válik, hogy a vállalkozásod a Google kereső legelején legyen megtalálható, megfelelő kulcsszavakra keresés esetén.